הסתבך בחובות של 2.5 מיליון שקל – וקיבל פטור מלא מתשלום בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חולה סיעודי ובן שנקלע לחובות- הפעולות שהובילו לחדלות פירעון

חולה סיעודי בן 73 נקלע לחובות עתק לאחר שבנו השתלט על העסק שלו ופיזר צ'קים לשוק האפור. לאחר שבית המשפט השתכנע כי ידו לא הייתה בדבר ומצבו אינו מאפשר לשלם, חובותיו נמחקו במסגרת הליך חדלות פירעון.

הבן רוקן את קופת העסק של אביו הנכה וסיבך אותו בחובות עתק של 2.5 מיליון שקל, אך האב לא יצטרך לשלם ולו שקל לנושיו. כך קבע הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

האב, כיום נכה סיעודי בן 73, חלה במחלת הגלאוקומה, ראייתו הידרדרה עד לעיוורון כמעט מוחלט, ובנוסף סבל מסרטן ונקבעו לו מאה אחוזי נכות. בעבר שירת כסגן אלוף בצה"ל, ולאחר שחרורו פתח עסק למכירת מנויי לוטו ולחלוקת מזון. טעותו הייתה שהעסיק בין היתר את בנו הצעיר, שהתברר כמי שסיבך אותו בחובות נוראיים.

הבן, חוזר בתשובה שהצטרף לכת, התמכר לסמים ונטל הלוואות מהשוק האפור. הוא ניצל את תמימותו של אביו, נטל כספים מהעסק לכיסוי חובותיו ופיזר צ'קים בשוק האפור. לאחר מכן נמלט לחו"ל והותיר את אביו עם הצרות.

האב, שנסע לחפש אחר בנו, הגיע לצרפת שם סבר שהוא מסתתר. במקביל פרצה מגפת הקורונה, ומצבו הרפואי של האב החמיר כך שלא יכול היה לעזוב את צרפת במשך 4 שנים. כשיכול היה לשוב ארצה, גילה את עומק הבוץ אליו נקלע.

קבלת הפטור במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

האב הנכה הגיש בקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי לפטור אותו מחובותיו על רקע מצבו הרפואי והעובדה שבנו נעלם. למזלו, הבקשה לשיקום כלכלי התקבלה והוא לא ייאלץ לשלם את חובותיו.

על מנת להצליח בהליך חדלות פירעון ולשלם סכום נמוך ככל שניתן בהליך זה, יש להתייעץ עם עורך דין הבקיא בהליכי חדלות פירעון , פשיטת רגל, שיקום כלכלי, הסדר חובות והפטר חובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *