למרות ירושה גדולה זכה לפטור מרוב חובותיו

ביהמ"ש אישר תוכנית שיקום כלכלי במסגרת הליך חדלות פירעון לגבר גרוש שצבר חוב של מיליון ש"ח אחרי שהעסק שלו קרס. אף שאימו הורישה לו כסף ונכסים, הוא ישלם רק כעשירית.

איך הצליח החייב לקבל הפטר למרות ירושה משמעותית?

בן 50 שנקלע לחובות של יותר ממיליון שקל קיבל בבית משפט השלום בתל אביב תוכנית אטרקטיבית לשיקום כלכלי במסגרת הליך חדלות פירעון , חרף ירושה שמנה שקיבל שהקשתה בתחילת הדרך לראותו כחדל פירעון הזקוק לשיקום. השופט אבי שליו קבע שאם הוא יפרע 132 אלף שקל בלבד ב-66 תשלומים, הוא יקבל הפטר על כל חובותיו.

זהו לא הליך חדלות הפירעון הראשון של החייב, גרוש ואב לשלושה ילדים שאחד מהם עדיין קטין. בעבר הוא ניסה לקבל הפטר על חובותיו שאליהם נקלע על רקע קריסת עסק שלו, אלא שהליך חדלות הפירעון בעניינו בוטל בנימוק של ניצולו לרעה.

החייב החליט לא לוותר וניסה בפעם השנייה לקבל תוכנית שיקום. החייב הצליח לקבל קצבת מזונות באופן שיאפשר לו לפרוע את חובותיו לצד תשלום המזונות עבור בנו הקטין, אלא שהוא עדיין נתקל בקשיים לעניין קבלת הפטר חובות והסכמת הנושים להסדר נושים בתיק זה.
הסתבר כי החייב קיבל סכום כסף של 100,000 ₪ במסגרת ירושת אמו. במצב זה היה ברור כי לא יתכן שהחייב יקבל בהליך שיקום כלכלי כספי ירושה ומצד שני יקבל הפטר חובות.

לאחר משא ומתן הצליחו החייב, הממונה על חדלות פירעון והנאמן להגיע להסכמה על תוכנית שיקום כלכלי לחייב.

הפרטים של תוכנית השיקום: תשלומים נמוכים והפטר חובות

בהתאם לתוכנית שיקום כלכלי, במקום לשלם לנושים כמיליון שקל, יהיה על החייב לשלם לקופת הנשייה 132 אלף שקל בלבד בפריסה ל-66 חודשים. אם החייב ישלם 2,000 שקל בחודש למשך 5.5 שנים, חובותיו יימחקו כלא היו. מדובר בקיצוץ מאסיבי של כ-90% לחייב שהיה חשש שהירושה שקיבל מאימו תוביל לביטול ההליך.

במסגרת תוכנית השיקום כלכלי נקבע כי מכוניתו תישאר בבעלותו ולא תמומש לטובת כיסוי חובותיו. "אין צורך במימוש הרכב בהיעדר תועלת", נכתב במתווה שעליו הסכימו הצדדים. במתווה גם צוין שסכום הפירעון מבטא את פדיון זכויות החייב בירושת אימו, באופן שסוגר הרמטית חשש למימוש כספים נוספים מתוכה בהמשך.

"בהסכמת הצדדים, ניתן ליחיד צו שיקום כלכלי אשר תוכנו כמפורט בהסכמות הצדדים", כתב השופט, ובכך העלה את החייב על דרך המלך ליציאה מחובותיו הכבדים.

על מנת להצליח שיקבע צו תשלומים נמוך במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ולגרום לכך שימחקו חובות גדולים ככל שניתן, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה לחדלות פירעון, שיקום כלכלי, והפטר חובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *